Bokbloggsjerka 14-17 Februari

20140215-101344.jpg

Annikas bokbloggsjerka denna vecka lyder:

Skriv om för- och nackdelar med att vara en slav under böckerna, och ge gärna tips på hur du brukar skapa mer tid för mer läsning.

Det finns nog bara fördelar med att vara slav under böcker. Det första är att man får lämna verkligheten en stund och hamna i någon annans värld. Man får en möjlighet att se saker ur andras perspektiv. Det andra är att man får ett rikt ordförråd, vilket jag tycker alla har nytta av. Enda nackdelen är att tiden inte räcker till, man hinner inte alltid läsa. Jag brukar försöka läsa en stund innan jag ska sova men ibland är man för trött. Men allt som har med böcker att göra är bra.

/Evelina

12 kommentarer

Under Bokbloggsjerka

12 svar till “Bokbloggsjerka 14-17 Februari

  1. Det där med rikt ordförråd var särskilt bra för bokslukartonårsjaget och de ordprov man hade i skolan 🙂

  2. Ja intresset för läsning hjälpte mig också i skolan, vi hade ibland tester för att se hur snabbt man kunde läsa och ändå förstå det man läste, tack vare att jag läste så mycket på fritiden så gick de alltid bra för mig 🙂

    • Det stämmer det du säger, det är nog viktigt för alla att läsa mycket. Man behöver verkligen hitta barnens intresse och försöka få dem att läsa om de. Spelar egentligen ingen roll om det är böcker, tidningar eller något annat bara de läser:)

  3. Fördelarna överväger i alla fall helt klart nackdelarna 🙂

  4. Det är nyttigt att läsa på så många olika sätt. Och nu, med bokbloggarna, så är det ju faktiskt inte ens längre en osocial syssla. Kanske för den närmaste omgivningen, men inte i det stora hela 😉

  5. Nackdelarna är rätt lätta att bortse ifrån :).

  6. Böcker öppnar verkligen helt nya världar!

Lämna en kommentar